Творча робота над художнім образом, композиційним і колористичним вирішенням

Педагогіка » Пейзаж "Осіннє місто" та методика роботи над пейзажною композицією в загальноосвітніх школах » Творча робота над художнім образом, композиційним і колористичним вирішенням

Сторінка 2

Працюючи в кольорі спочатку потрібно вірно виявити відношення кольору неба до відтінку землі, щоб передати всі ефекти загального освітлення і знайти кольоровий відтінок, пануючий в мотиві (зранку він буде один, а ввечері - інший, сірий дощовий день неможливо сплутати з золотистим сонячним полуднем). Поступово, крок за кроком, у роботі з кольором, вимальовується колорит пейзажу. Зі всіма елементами картини треба працювати одночасно, не зациклюючись на чьомусь одному. Підбираючи колір і тон архітектурних споруд, треба одразу вирішувати зображення дерев, враховуючи освітлення, можливі кольорові рефлекси - від неба, від сусідніх предметів, від землі, що надають листю кожний раз особливий відтінок. Якщо на першому плані вибраного мотиву є церква, будівля, стовбур дерева чи інший великий об'єкт, то я брала відношення переднього плану до землі і неба, але в кожному конкретному випадку потрібно вирішити з чого почати визначення живописного рішення. Потрібно пам'ятати про повітряну перспективу: те, що знаходиться далі прозоріше і холодніше по кольору, а те що ближче, навпаки тепліше і контрастніше. На колорит великий вплив дає колір неба, особливо тих частин, на які потрапляють його рефлекси чи відображення, голубовате повітря збагачує всі відтінки.

Велике місце в пейзажі займає зображення хмар, форми яких дуже різноманітні. І, перш ніж писати, треба добре вивчити їх структуру. Хмари можуть мати вертикальний і горизонтальний розвиток, розміщуватись у верхньому середньому чи нижньому ярусі. Треба звернути увагу й на те, що кожне дерево повинно мати свою кольорову і тональну характеристику.Купол неба посилає рефлекси, які особливо помітні на випуклостях землі і на покрівлях споруд. Дуже цікаві та багатоколірні тіні, які видно при сонячному світлі на будівлі, надають певного настрою.

Конструктивно-технологічні особливості і специфіка виконання роботи

Полотно як основа для живопису в наш час набуло великого поширення. Для своєї роботи я обрала достатньо міцне, легке, густе, яке має добру фактуру, зіткане із рівних довгих ниток без вузлів і потовщень, з слабо вираженою зернистістю поверхні.

Від якості виконання підрамника, його матеріалу, а також натяжки полотна залежить збереженість картини. Підрамник я обрала міцний і водночас легкий, без дефектів (тріщин). Бруски, які були обрані для підрамника, мають фаски-скоси на лицьовій поверхні, щоб полотно не торкалося до бруска, а утримувалося його гранями. Нове негрунтоване полотно натягуємо на підрамник. Підрамник ставим на стіл, потім зверху кладєм і вирівнюєм полотно, злегка натягуючи його по діагоналі і закріплюючи скобами по кутам, а потім по всьому підрамнику, починаємо від центру.

Після того як полотно добре натягнуто на підрамник, його слід проклеїти.

Мета проклейки:

- ізолювати полотно (картон, папір, дошку) від масляної фарби, так як клейова плівка не розчиняється в маслі і розчинниках. На непроклеєнній основі масло з фарби проникає в целюлозу, вільні жирні кислоти, що містяться в олії, частково руйнують її. Від цього целюлоза стає крихкою і при механічних впливах легко ламається.- якщо тканина має рідкісне переплетення, то клейова плівка додатково закриває отвори між нитками. Це досягається нанесенням декількох проклйок 2-4. При приклеюванні полотна ставиться завдання не промочити (просочити) його наскрізь, а нанести захисну плівку на лицьову сторону. Тому використовують розведений желатин, який при кімнатній температурі (20-22) має консистенцію холодцю, при такій в'язкості він незначно вбереться в нитки, але достатньо для міцного зчеплення з ними. Охолоджений , желатин наносять широким пензлем, щіткою або столовим ножем з округленим кінцем. Надлишки желатину відразу знімають з полотна ребром ножа або мастихіном. При цьому стежать, щоб клей не проникав крізь пори на зворотну сторону полотна, тобто тримати ніж потрібно більш вертикально. Товсті шари проклейки схильні до розтріскування. Після першої проклейки треба дати полотну добре просохнути при кімнатній температурі. Ні в якому разі не можна прискорювати просушку нагріванням у батареї або на сонці. Розташовуватися полотно може як горизонтально, так і вертикально, головне щоб повітря надходило рівномірно з обох сторін.

Страницы: 1 2 3 4 5

Цікаве про педагогіку і навчання:

Педагогічні умови виховання в учнів початкових класів бережливого ставлення до природи
Формування в учнів гуманістичної складової духовності і, зокрема, емпатійності як риси особистості доцільно розпочинати з виховання дбайливого ставлення до природного довкілля, яке є зрозумілішим для ...

Програма соціальнопсихологічної корекції для дітей, які вчинили насильство в сім’ї
Мета: · корекція агресивних тенденцій поведінки підлітків. Предмет корекції: · підліткова агресивність. Об’єкт корекції: · підлітки з неадаптованими агресивними реакціями. Термін дії програми: · 3 мі ...

Сімейне виховання

Сімейне виховання

Загальновідомо, що становлення повноцінної особистості дитини залежить насамперед від системи стосунків у сім’ї.
Музичне виховання

Музичне виховання

Найскладнішою проблемою сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення художньо-творчого розвитку учнів.

Головні теми

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.educationua.net