Творча робота над художнім образом, композиційним і колористичним вирішенням

Педагогіка » Пейзаж "Осіннє місто" та методика роботи над пейзажною композицією в загальноосвітніх школах » Творча робота над художнім образом, композиційним і колористичним вирішенням

Сторінка 4

Пейзаж вимагає від художника схвильованого, поетичного відношення до дійсності. Живописець передає не тільки видимий "предметний сюжет", красу пейзажу, але й той настрій, котрий викликнув в його душі мотив, що зображається. Якщо ж він залишив художника байдужим, це неминуче проявиться на роботі. Без любові до природи не може бути істинного художника-пейзажиста. Для того, щоб передати той стан природи, який я прагнула, мені довелося написати серію етюдів, які були виконані при різному стані освітлення, в різних кольорових гамах, з різних точок зору. З ескізного матеріалу відбирала найбільш вдале вирішення (Додаток Б). Після узагальнення пройденої роботи і остаточного вирішення композиції, я почала роботу на великому форматі. Формат було обрано 80х100. Я зробила начерк вугіллям на полотні, проробила деталі, після чого закріпила конструктивний малюнок рідкою фарбою темного кольору. Потім почала роботу в кольорі, спочатку узагальненими масами поступово переходячи до деталей.

Однією з необхідних умов для успішної роботи є уміння сприймати натуру в цілому. Колірні відношення визначаються практично миттєво - це перше враження, але при подальшому спостереженні через адаптацію зору та константність сприйняття вони можуть трохи викривлятися. Тому реакція художника на вибір фарб на палітрі повинна випереджати такі дії, як аналіз форми, її лінійно-конструктивну побудову. Локальний колір предметів, які знаходяться на різній відстані від глядача, суттєво змінюється внаслідок явища повітряної перспективи, що обумовлена голубуватим кольором повітря з частками пилу між предметом та оком спостерігача. Уміння бачити обумовлений колір дає можливість правильно обирати основну групу фарб для даної картини. Знання з кольорознавства допомагають професійно підходити до створення колірного ладу пейзажного етюду. Необхідно пам'ятати, що колірна єдність пейзажу багато в чому створюється за рахунок кольору освітлення. Ранком у натурі переважають золотаво-рожеві відтінки, ввечері – жовті, жовтогарячі, у похмурий день – сіро-сріблисті, при світлі місяця - блакитні і зеленуваті кольори. Усі часи року мають свої характерні кольори в пейзажі. Палітра їх різноманітна. От наприклад, в моїй роботі осінню палітру складають фарби з теплими відтінками: кадмій жовтий середній, кадмій жовтогарячий, кадмій червони світлий, охра золота, англійська червона та інші. Дуже ефектно виглядають композиції, побудовані на контрастах синього і жовтогарячого, жовтого і фіолетового, червоного і жовтого; темні: червоно-коричневий, бордовий і фіолетовий кольори яскравіші, помітніше в сполученні зі світлими вохристими тонами. Основну колірну гаму доповнюю зеленим кольором інших дерев, а для неба використовую синій кобальт, небесно-блакитну, ультрамарин, церуліум, білила, охру, фіолетову.

На останній стадії роботи основну увагу зосередила на кінцевому узагальненні тонових і кольорових відношень.

Таким чином я намагалася дотримуватися правил та не робити часто вживаних помилок:

• випадковість у виборі мотиву;

• невизначеність композиційної побудови за відношенням до формату;

Страницы: 1 2 3 4 5

Цікаве про педагогіку і навчання:

Педагогічна сутність проблеми формування і розвитку загальнотрудових умінь і навичок в учнів 8-11 класів при вивченні профілю “Деревообробка”
Усі робочі операції (стругання, різання тощо) здійснюються за допомогою трудових дій. Способи виконання трудових дій вироблені суспільно-виробничою практикою і закріплені в знаряддях праці. Тому овол ...

Загальна характеристика виховної системи В.О. Сухомлинського
В.О. Сухомлинський писав: «Творчість дітей – своєрідна сфера їхнього духовного життя, самовираження і самотворення, в якому яскраво виявляється індивідуальна самобутність кожної дитини. Цю самобутніс ...

Сімейне виховання

Сімейне виховання

Загальновідомо, що становлення повноцінної особистості дитини залежить насамперед від системи стосунків у сім’ї.
Музичне виховання

Музичне виховання

Найскладнішою проблемою сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення художньо-творчого розвитку учнів.

Головні теми

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.educationua.net