Мета і зміст пейзажного живопису в програмі загальноосвітньої школи

Педагогіка » Пейзаж "Осіннє місто" та методика роботи над пейзажною композицією в загальноосвітніх школах » Мета і зміст пейзажного живопису в програмі загальноосвітньої школи

Сторінка 2

Важливим методом у вивчені пейзажу в школі є спостереження. Для здійснення цього методу використовується екскурсії в ліс, парк, просто вулицями села чи міста. Також обов’язково екскурсії проводяться в різні пори року, це дає можливість дітям зосередити свою увагу на мінливості природи, аналізувати форми, співставляти кольорові плями. Спостереження природи здійснюється не тільки для отримання знань про неї, для розвитку естетичного сприйняття, а й для порівняння живих пейзажів і намальованих. Методику спостереження потрібно розпочинати з окремих образів, які описані в творі: сосна, береза і т.д. При цьому потрібно задавати запитання, які допомагають розкриттю образу. Наприклад, березу можна порівняти зі стрункою дівчиною. Потрібно дати дітям відчути так званий «ефект присутності», який можна отримати за допомогою наочного матеріалу, репродукцій картин, фотокарток, роботи які створили школярі. Добре впливають на розвиток пам’яті, уяви й мислення фрагменти, деталі творів образотворчого мистецтва, які дають можливість аналізувати, фантазувати. Для кращого сприймання творів пейзажного жанру необхідно активізувати увагу учнів. Існує безліч способів: цікава розповідь і одночасний перегляд творів, здійснення демонстрування за допомогою сучасних технологій ну і, звичайно, гра, на мою думку, найбільш ефективний метод, його можна поєднати з репродукціями чи фрагментами картин.

Завданням вчителя – являється вміння відрізняти естетичне від неестетичного, якому він повинен навчити дитину. Це дозволяє розкрити кругозір дітей, відкриває світ повний духовного і емоційного життя. Учні навчаються розрізняти особливості природи в різний час дня, пори року, бачити характерні особливості, передавати їх на площині. Вчаться правилам компонування у форматі, вірно бачити і аналізувати форму, створювати власні композиції, а не шукати готові композиції у природі. Звичайно, їх можна знайти, намалювати, але це дуже важко зробити навіть професіоналам, не те що учням.

Викладаючи пейзажний живопис, перш за все, потрібно враховувати вік учнів. Дітям початкових класів не бажано загадувати малювати з натури, оскільки вони малюють те, що бачать, а не те, що знають про предмет чи явище. Зазвичай діти цього віку малюють по пам’яті, вони не можуть ще аналізувати і робити висновки форми того предмету, Що знаходиться перед ними. Саме малювання з натури допомагає формувати у дітях спостерігаючи навички, виділяти основне і другорядне, передавати величину, лише згодом діти приходять до зарисовок натури, що допомагають передати форму, будову, забарвлення, нахил та інше.

Вчитель повинен усвідомлювати, що коли діти беруть до рук пензлик чи олівець у них виробляються навики, які він повинен контролювати, щоб потім не довелося перевчати. Для того, щоб дитина надалі усвідомлювала з чого складається форма предмета, вона повинна вміти в цьому віці малювати і поєднувати прості предмети (округлі, квадратні, циліндричні, конусоподібні, кулясті та інші). Цей матеріал повинен вивчатися і закріплюватися на простих і доступних для дитини предметах.

Перш за все, завдання для дітей повинні бути цікаві та творчими і з урахуванням можливостей використання різних матеріалів. Ми добре знаємо, що один і той самий матеріал може використовуватися в різних техніках, вчителі повинні звертати на це увагу, оскільки не кожна дитина може працювати в тій чи іншій техніці. На прикладі роботи з акварельними фарбами розглянемо такі техніки, як робота по сухому та по сирому.

Розглянемо детальніше метод малювання по сирому. Дуже добре використовувати цю техніку при зображенні весняного чи осіннього пейзажу, оскільки можна отримати безліч чудових, насичених кольорів та ефектів. Перш за все, потрібно розвести потрібні нам фарби в ємкості. Зволожити папір і легкими, не вимушеними мазками наносити різні кольори на папір, даючи змогу кольору перетікати в інший. Отримані індивідуальні ефекти дають змогу дітям замислитися і побачити образи, що виникли. Ця техніка чудово розвиває уяву, мислення та піднімає настрій.

Страницы: 1 2 3

Цікаве про педагогіку і навчання:

Контроль навчального процесу
Складовою частиною навчального процесу є контроль, який сприяє: виявленню успішності навчання кожного учня; розкриттю причин слабкого засвоєння учнями окремих частин матеріалу; ліквідації недоліків н ...

Врахування індивідуально-типологічних особливостей молодших школярів у навчально-виховному процесі
Індивідуальна своєрідність особистості проявляється не тільки в її спрямованості, здібностях, а й в динаміці її психічної діяльності. Не можна знайти двох людей, однакових за своїми психічними власти ...

Сімейне виховання

Сімейне виховання

Загальновідомо, що становлення повноцінної особистості дитини залежить насамперед від системи стосунків у сім’ї.
Музичне виховання

Музичне виховання

Найскладнішою проблемою сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення художньо-творчого розвитку учнів.

Головні теми

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.educationua.net