Мета і зміст пейзажного живопису в програмі загальноосвітньої школи

Педагогіка » Пейзаж "Осіннє місто" та методика роботи над пейзажною композицією в загальноосвітніх школах » Мета і зміст пейзажного живопису в програмі загальноосвітньої школи

Сторінка 3

Що до техніки по сухому, то вона більш спокійна та розсудлива. Я вважаю, що цю техніку краще давати в старших класах. Проте, вона добре навчає мислити, аналізувати і бути охайним. На сухий папір наносимо послідовно мазки. Спочатку прописуємо тіні, потім світло. Враховуємо, що під час перекриття того чи іншого кольору виникає інший і він повинен бути чистим та прозорим.

Для подальшого зацікавлення та прагнення досягати успіхів проводять колективне оцінювання, обговорення недоліків та успіхів. Потрібно пам’ятати, що в цьому процесі діти теж повинні брати участь.

Методика викладання пейзажного живопису в старших класах відрізняється від методики викладання у початковій школі. Діти обирають тему пейзажу, якщо вона не оголошена вчителем. Вони повинні зосередити свою увагу на обраному мотиві, визначити головне і другорядне. Визначитися з композицією вертикальною чи горизонтальною. Визначити точку зору, лінію горизонту, пам’ятаючи, що потрібно уникати поділу етюду по горизонталі і по вертикалі навпіл. Визначати сюжетно композиційний центр композиції, колористичне вирішення. Не забувати про лінійну і повітряну перспективу.

Виконавши малюнок олівцем, приступаємо до написання кольором. На даному етапі головною вимогою є гармонія, співвідношень великих мас, об’єктів по тону і кольору. Спочатку прописуються співвідношення води,землі, дерев, неба, і тільки після цього робиться необхідна конкретизація форми.

Після виконання прописки великих тонально-колірних відносин, переходимо до моделювання і виявлення форми предметів за допомогою кольору. Не забувати при цьому про світло, з якої сторони освітлюється предмет. Вміти підпорядкувати другорядне основному, тобто пожертвувати чи навпаки відштовхнутися від вдалого моменту, писати узагальненими рисами, тобто іти від цілого, а не займатися перерахуванням окремих елементів. Пам’ятати про плановість, передній план насичений, енергійний контрастний, насичений деталями, задній - прозоріший, холодний, узагальнений. Наносячи фарби, враховуємо чим саме ми будемо малювати, якщо аквареллю, то мазки повинні бути легкими, прозорими, чистого кольору, якщо ж гуашшю – насичені, масивні, з декількох кольорів. І останнє, що повинен вміти кожен учень завершувати роботу. Це дуже важливий етап у створені пейзажу, і будь - якої іншої роботи, оскільки роботу може зіпсувати, як не довершеність так і досконалість.

Страницы: 1 2 3 

Цікаве про педагогіку і навчання:

Структурний аналіз змісту тестового іспиту
Метою тестового іспиту є визначення рівня професійної компетенції особи, що екзаменується, який можна поширити з умінь, завдання по яких були включені до тесту, на більш широку сферу професійної діял ...

Система видів і жанрів мистецтва
Наукова рефлексія проблеми соціальної обумовленості видо-жанрової організації мистецтва має багатовікову традицію. Тобто, її актуальність постає не лише в напрямку дослідження сучасного процесу жанро ...

Сімейне виховання

Сімейне виховання

Загальновідомо, що становлення повноцінної особистості дитини залежить насамперед від системи стосунків у сім’ї.
Музичне виховання

Музичне виховання

Найскладнішою проблемою сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення художньо-творчого розвитку учнів.

Головні теми

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.educationua.net