Методи вивчення пейзажного живопису в школі

Педагогіка » Пейзаж "Осіннє місто" та методика роботи над пейзажною композицією в загальноосвітніх школах » Методи вивчення пейзажного живопису в школі

Сторінка 7

Як підсумок попередньої роботи можна провести з дітьми колективне заняття на тему „Зимова казка" або „Золота осінь". Це допомагає повніше дітям виявити свої емоції, почуття. Таку велику роботу слід ретельно підготувати. Бажано спочатку зробити нариси простим олівцем, а вже потім виконувати малюнок у кольорі. Під час творчої колективної роботи діти проявляють активність, взаємодопомогу, зацікавленість в успіху кожного, що сприяє не тільки естетичному та розумовому але й моральному вихованню дітей.

Отже, відображення поетичних образів в малюнках доступно дітям молодшого шкільного віку, воно має велике значення для їх морально - естетичного виховання, для розвитку творчих здібностей. Поезія і образотворче мистецтво, а також образотворча діяльність самих дітей допоможе вчителю закріпити та поглибити, елементарні, але дуже важливі знання про рідну природу.

При навчанні першокласників слід пам’ятати, що малювати з натури вони ще не вміють, оскільки малюють не те, що бачать, а те що знають про даний предмет, явище. В основному діти цього віку малюють по пам’яті. Тому, так зване «малювання з натури» - вміння спостерігати, виділяти основні особливості, лише згодом робити зарисовки, передавати схожість з предметом чи явищем, яке бачить перед собою. Ці діти повинні малювати знайомі, доступні їм і цікаві предмети, спочатку прості, а потім складні. Основні заняття на першому році навчання у школі – це творчі та тематичні роботи, які цікаві і корисні дітям: «Осінь», «Казкова зима»… Заняття базуються на необхідності виробляти правильні навички користування фарбами, олівцями та іншими матеріалами. В цей період учням пояснюється принцип роботи з різними матеріалами та техніки виконання.

Постановка теми в цьому віці повинна спонукати дитину до прояву фантазії, розвитку уяви, адже вона допомагає уявити надзвичайні образи, обрати оригінальні способи їх зображення. Діти цього віку з радістю проявляють самостійність у виборі теми, образів. В малюнках проявляються узагальнені образи, картини природи. Поруч з цим вони намагаються зобразити індивідуальні якості предмета, тієї чи іншої пори року.

Розглянемо методику викладання пейзажу в старших класах. Зрозуміло, що вона базується на удосконалені передання форм, настрою,стану природи. Першим етапом являється «написання» етюда – продумати і узагальнити риси мети, завдання, відбір головного і другорядного. Визначення точки зору, лінію горизонту, співвідношення землі до води чи неба. Також слід пам’ятати, що при компонуванні слід уникати лінії горизонту, що ділить формат навпіл, та інших предметів(дерев, стовпів, будинків), які б ділили етюд на дві рівні частини. Уявлення про свою роботу слід зафіксувати в ескізі невеликого розміру. В ньому повинні бути знайденні композиційне вирішення, колористичне, планове.

Етап другий включає в себе роботу з фарбами. Після виконання малюнка починаємо писати етюд від знаходження загального кольору та мас (відношення землі, води, дерев, неба). Головне – досягти гармонії цілого, співвідношення великих мас, об’єктів по кольору та тону.

Виконавши прописку великих тональних мас переходимо до моделювання і виявлення форми предметів кольором, особливо тих, які знаходяться на першому плані пейзажу. Деталі потрібно опрацьовувати поступово, не втрачаючи відчуття цілісності. У пейзажі безумовно повинен бути побудований і виражений простір як за допомогою повітряної перспективи, так і кольорової. Саме у пейзажі видно як предмети, об’єкти, плани у міру віддалення поступово ніби поглинаються повітряним середовищем. Саме тому використовується кольорова перспектива. Передній план прописується, як правило,більш енергійно за кольором, контрастом, деталями, подальші плани стають менш вираженими. Також слід пам’ятати, що дальні плями, предмети за лінією горизонту набувають характеру плоскої плями з холодним голубуватим,фіолетово-блакитним відтінком. Однією з важливих пам’яток являється написання дерев. Оскільки часто діти забувають, що дерева потрібно писати у загальних рисах, йти від цілого, а не захоплюватися промальовуванням численних листків. Фарби класти тонким, можливо навіть напівпрозорим шаром.

Страницы: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Цікаве про педагогіку і навчання:

З'ясування вчителем особистості хворої дитини
Вчитель, педагог відіграє велику, а інколи і вирішальну роль у розв'язанні труднощів в навчанні, які нерідко виникають у дітей, які мають враження слуху. Розуміння вчителем закономірностей розвитку і ...

Створення психологічного клімату
Для успішного впровадження технологій розвивального навчання необхідно пам’ятати, що уроки мають захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес до самостійного мислення та дій. Тому дуже важливо на по ...

Сімейне виховання

Сімейне виховання

Загальновідомо, що становлення повноцінної особистості дитини залежить насамперед від системи стосунків у сім’ї.
Музичне виховання

Музичне виховання

Найскладнішою проблемою сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення художньо-творчого розвитку учнів.

Головні теми

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.educationua.net