Методика застосування творчих ігор у музично-естетичному вихованні молодших школярів

Педагогіка » Використання ігрових форм роботи на уроках музичного мистецтва в школі » Методика застосування творчих ігор у музично-естетичному вихованні молодших школярів

Сторінка 4

Гра «Спіймаємо в долоньки» (молодші класи) застосовується для розширення словникового запасу стосовно емоційно-образних характеристик музичних творів. Після прослуховування твору учитель описує характер, спеціально називаючи неправильні слова. Учні повинні «зловити» правильні слова-характеристики даного твору.

«Дерево мудрості». Учні слухають розповідь учителя про життя і творчість композитора, придумують запитання щодо почутого, записують їх та «вішають на Дерево мудрості». Кожен підходить до Дерева, «зриває» записку, читає, відповідає. Інші оцінюють запитання та відповіді.

Ігри-конкурси «Впізнай мелодію», «Змагання музикознавців» (хто краще знає творчість композиторів, факти з їх життя), «Змагання конферансьє» (хто краще оголосить твір).

«Поле чудес» можна використати для кращого запам'ятовування термінів, понять, імен, географічних та біографічних даних, пов'язаних з вивченням творчості композитора.

Ігри-інсценізації (гра «Пантоміма») до творів для слухання: наприклад, Е. Ґріг «В печері гірського короля», П. Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька», «Марш олов'яних солдатиків».

Ігри-драматизації: розігрування епізодів з життя композиторів: наприклад, казки про В. Моцарта, про Л. Бетховена.

Вивчення музичної грамоти

Гра в розвідників (засвоєння поняття «розміщення нот на нотному стані»): вхід до класу через пароль, розшифровування послання, створення свого послання.

«Конструктор» – для складання тривалостей у такти, тактів вивченої пісні – в мелодії, геометричних фігур різного кольору – в форми музики.

«Казка» – для пояснення вчителем навчального матеріалу (поняття нотної грамоти) у формі казки. Або учням пропонується вигадати свою казку за вивченим матеріалом з будь-якими героями та сюжетом, зрозумілу усім, але так, щоб її головна думка відображала суть навчального матеріалу. Оцінюється оригінальність вигаданого, гумор, незвичність казки.

Пісня-гра «Впізнай, чий це голос» – для розвитку тембрового чуття (поспівка І. Асєєва).

«Картки» (можуть містити музичні терміни, знаки нотного письма) – дітям роздаються картки, учитель дає визначення терміну, а дитина, що тримає відповідну картку, має вибігти на середину класу; в іншому варіанті – дитина, що отримала картку, сама має дати визначення.

«Музичний рибалка» («Збираємо квіти») – музичні терміни записуються на вирізаних із паперу рибках (квітах). Учні ловлять рибу (збирають квіти), пояснюють терміни. Хто не може пояснити, кидає рибку назад в озеро. Кращий той, хто наловив більше риби (назбирав більше квітів).

Розспівування, робота над вокально-хоровою вправою

«Гра-зарядка», яка містить і ритмічну гру «Поїзд», і «Музичне вітання».

«Живий рояль» застосовується для гри на вивчених ступенях ладу. Наприклад, засвоєно V, III, VI ступені. Учні діляться на три групи, за кожною з них закріплюється один зі ступенів, а учитель (або учень-учитель) вказує по черзі на одну з груп. Групи відтворюють свої звуки.

«Секрет» використовується для співу ступенів ладу, які «по секрету» показує на пальцях один учень (наприклад, 1,2,3,2,1), клас співає на склад «ма» («льо», «лє»), а інший учень має розгадати «секрет» – назвати ступені. Гра розвиває не лише музичний слух, а й пам'ять.

Робота над поспівкою, розучування та виконання пісні

«Гра в назву» може бути використана як завдання до показу нової пісні, колі: учні вигадують свою назву твору.

«Луна» повторює за вчителем музичні фрази з пісні: причому «лінива» – лише кінець фрази, «старанна» – повторює кожну фразу двічі, «розумна» – співає нотами.

Гру «Мелодія-лото» можна грати у двох варіантах. У першому перевіряється знання нотного запису: картки лото містять записані нотами фрази пісні, з яких потрібно скласти мелодію; в другому – розвивається звуковисотне чуття – картки містять запис усієї мелодії, потрібно слухати виконання учителем цієї мелодії з помилками і фішками закривати фальшиві ноти.

На кожному етапі розучування пісні можна проводити гру «Критики». Для цього двом-трьом (для першого разу) учням роздаються картки з назвою елементів співу, за якими потрібно слідкувати, а потім «покритикувати», тобто розкрити якість їх виконання хором-класом. Наприклад, це можуть бути елементи: співацька постава, дихання, вступ, закінчення фраз, унісон, дикція.

Страницы: 1 2 3 4 5 6

Цікаве про педагогіку і навчання:

Програма курсу «Козаче військове мистецтво»
Козаченята Міцне здоров’я, фізичний розвиток, сила і мужність козаків як необхідні передумови майстерного володіння зброєю: луком, списом, шаблею, рушницею та ін. Військова доблесть і звитяга, винахі ...

Видатні вчені – біологи україни. Методи біологічних досліджень. Рівні організації живої матерії
Ознайомити з деякими відомостями про життя і діяльність видатних учених, які працювали в галузі біології на території України. Дати поняття про рівні організації живої матерії. Розширити поняття про ...

Сімейне виховання

Сімейне виховання

Загальновідомо, що становлення повноцінної особистості дитини залежить насамперед від системи стосунків у сім’ї.
Музичне виховання

Музичне виховання

Найскладнішою проблемою сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення художньо-творчого розвитку учнів.

Головні теми

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.educationua.net