Контрольний експеримент. Порівняльний аналіз констатувального і контрольного експериментів

Педагогіка » Використання технік декоративного розпису у формуванні творчої особистості на уроках образотворчого мистецтва » Контрольний експеримент. Порівняльний аналіз констатувального і контрольного експериментів

Сторінка 4

(Учні роблять запис у словник з образотворчого мистецтва)

А чи відгадаєте ви загадку?

Був я на копанці, був я на топанці,

Був я на кружалі, був я на пожарі,

Був я на обварі.

Коли молодим був, то людей кормив,

А коли старим став, то пеленатись почав. (глиняний горщик)

Колись відгадку знала кожна сільська дитина.

Гончарство – це мистецтво виготовлення виробів з глини. Успіх тут значною мірою залежить від знання секретів випалювання. Адже вогонь може й зіпсувати, звести нанівець прекрасну роботу гончаря. У народі цінувалися практичні й художні особливості глиняного посуду, здатність довго зберігати прохолоду води, свіжість молока, надавати особливого смаку стравам, що готувалися в ньому. Розвитку гончарства на Україні сприяла наявність покладів різних видів глини. Основними осередками гончарства на Україні є село Опішня Полтавської області та місто Васильків Київської області. (Учитель демонструє зразки і фотографії глиняного посуду).

Український декоративний розпис, як і інші види народного мистецтва, є безсмертним витвором народу. Унікальним осередком декоративного розпису на початку ХХ століття стало селище Петриківка Дніпропетровської області, яке тісно пов’язане з культурою Запорізької Січі. Місцеві майстри старшого покоління, найталановитішою з яких була Тетяна Пата, створили славнозвісну школу майстрів. Справді геніальним винаходом майстрів-петриківчан став саморобний пензлик з котячої шерсті, можливості його безмежні .

(Учитель демонструє твори майстрів Петриківського розпису та твори, М. Приймаченко.)

ІV. Пояснення нового матеріалу.

Кожному, хто бажає оволодіти мистецтвом розпису, потрібно оволодіти системою тренувальних вправ. Для вправ можна використати звичайну гуаш, яка на палітрі розводиться водою до густоти сметани. Пензлик повинен бути максимально насиченим фарбою і заправляється об дно палітри тільки за шерстю.

Тренувальні вправи:

"Гребінчик" — мазок, що починається з потовщення, яке робиться натиском пензля, і закінчується "тоненьким вусиком", що малюється легким дотиком кінчика пензля. "Зернятко"— мазок, який починається з найлегшого дотику і закінчується найсильнішим натиском.

"Горішок" складається з двох гребінчикових мазків, вигнутих півлунками і покладених один проти одного.

"Перехідний мазок" накладається одним пензлем, але двома фарбами. Сухий пензель умочають в одну фарбу (наприклад, у зелену), а потім у другу (наприклад, у жовту). На папері залишається слід від жовтої фарби, який плавно переходить у зелений без змішування їх.

V. Хореографічна хвилинка.

Часто певний вид ремесла знаходить відображення у фольклорі нашого народу. Часто земля в усній народній творчості порівнюється з килимами: зеленими вона покривається на весні, барвистими — влітку, золотими – восени, і, звичайно, білими, пухнастими – взимку. (Звучить гопак, а учні за вчителем виконують неважкі рухи)

Виконання тестів.

VΙ. Демонстрація і аналіз зразка.

VΙΙ. Інструктаж.

Олівцем малюємо ескіз: позначаємо колами квіти, і легкими лініями стебла.

Починаємо розфарбовувати з квітів, спочатку найбільшу і далі.

VІΙΙ. Практична діяльність учнів.

При складанні композиції розпису найважливішим є правильне визначення розміру, форми та напрямку всіх головних елементів декору, які повинні утворювати урівноважену як за формою, так і за кольором гармонійну композицію. У центрі композиції завжди найбільші елементи (переважно квіти), які з’єднані плавною хвилястою лінією-стебельцем. Пусті місця заповнюються листочками відповідної форми. Чим ближче до країв, тим елементи дрібніші, які проробляються імпровізаційним шляхом. Це, переважно, пуп’янки, бутони, ягоди, "динамічні зернятка" та інше. На одному стеблі можуть бути різні за формою і кольором квіти, листочки, тощо.

Страницы: 1 2 3 4 5 6

Цікаве про педагогіку і навчання:

Стан формування в молодших школярів пізнавального інтересу засобами усної народної творчості на уроках курсу « Я і Україна» у практиці початкової школи
Вивчення шкільної практики засвідчує, що вчитель не завжди використовує можливості навчальних занять для творчості, розвитку індивідуальності учнів, їхньої самостійності, ініціативи. Щоб з’ясувати ст ...

Самостійна робота: дефініції поняття
Самостійність учнів у навчанні – найважливіша передумова повноцінного оволодіння знаннями, вміннями й навичками. Часто і правильно застосовувана самостійна робота розвиває довільну увагу дітей, вироб ...

Сімейне виховання

Сімейне виховання

Загальновідомо, що становлення повноцінної особистості дитини залежить насамперед від системи стосунків у сім’ї.
Музичне виховання

Музичне виховання

Найскладнішою проблемою сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення художньо-творчого розвитку учнів.

Головні теми

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.educationua.net