Характеристика дитячих музичних інструментів

Педагогіка » Вимоги до уроку музики » Характеристика дитячих музичних інструментів

Сторінка 1

Трикутник – цим геометричним терміном називається музичний інструмент, який входить до групи ударних і досить часто застосовується в симфонічної та оперної музики. За формою інструмент являє собою рівносторонній трикутник. Зроблений він із сталевого прута. Трикутник підвішують до пульта і легенько вдаряють металевою паличкою. Звук виходить високий (невизначеної висоти), дзвінкий і ніжний, а при сильному ударі пронизливий, що нагадує дзвіночки.

Тріскачки

Всі ми з дитинства пам'ятаємо ці строчки знаменитого, що став класичним «Мойдодира» Чуковського, але ось що таке тріскачки, мабуть, відповісти не зміг. Ясно тільки одне: вони тріщать, що і випливає з їхньої назви. Тріскачка являє собою в'язку дерев'яних пластинок, які при струшуванні вдаряються один про одного і видають тріскучі звуки. Цей кумедний і ефективний інструмент можна зробити своїми руками. З сухого дерева вирізаються і обстругуються приблизно 20 гладких рівних пластин розміром 200 х 60 мм.

Стільки ж виготовляється проміжних дерев'яних прокладок між ними товщиною 5 мм. Ці прокладки необхідні для роз'єднання пластин. Без них пластини висіли б з'єднаними занадто щільно і удари один об одного виходили б слабкими. У верхній частині кожної пластинки на невеликій відстані від країв (близько 10 мм) і одночасно в прикладеної прокладці просверліваются 2 отвори діаметром близько 7 мм. Через всі ці отвори протягується щільний міцний шнур або ізольований провід, і все пластинки, чергуючись з прокладками, повисають на ньому. Щоб пластини завжди були щільно зрушені, при виході з них на шнурі зав'язується по 4 вузли. Вільні кінці зв'язуються в кільце. Воно повинно бути не широким, здатним пропустити в утворилися півкільця кисті рук грає.

При виконанні тріскачка розтягується на зразок гармошки, але веєрообразно, тому що вгорі пластини щільно скріплені вузлами. Коротким поштовхом вільної частини обох кистей тріскачка як би миттєво стискається. Пластини стукаються один об одного видаючи тріск. Маніпулюючи кистями рук, б'ючи ними то одночасно, то порізно, можна витягати на цьому інструменті найрізноманітніші ритми.

Тримають тріскачку зазвичай на рівні голови або грудей, а іноді вище; адже інструмент цей привертає увагу не тільки своїм звуком, але й зовнішнім виглядом. Нерідко її прикрашають кольоровими стрічками та квітами.

Бубон

Бубон Один з ударних інструментів, що прийшов в симфонічний оркестр в XIX столітті, бубен був відомий ще в країнах Стародавнього Сходу. Потім він став народним інструментом в Італії та Іспанії. Жоден танець не обходився без його супроводу. І в симфонічному оркестрі він акомпанує східним, циганським, іспанською та італійською танцям. Бубен звучить в Італійському капричіо Чайковського, в Іспанському капричіо Римського-Корсакова, в циганській танці з «Кармен» Бізе… Бубен – інструмент з невизначеною висотою звуку. Це обруч з брязкальцями – маленькими металевими тарілочками, вставленими в отвори обруча. З одного боку на обруч натягнута шкіра, з іншого іноді прикріплені струни з бубонцями. Грають на бубні, струшуючи його або вдаряючи по шкірі і обручу.

Ксилофон

Ксилофон У 1874 році французький композитор Сен-Санс написав твір, що його їм «Танець смерті». Коли її виконували в перший раз, деяких слухачів охопив жах: вони почули стукіт костей, як ніби справді танцювала Смерть – страшний скелет з черепом, дивиться порожніми очницями, з заіржавілий косою в руках. Як же домігся композитор такого враження? Він ввів в оркестр ксилофон – ударний інструмент, зовні схожий на дзвіночки. Ксилофон має ту ж форму, але складається не з металевих пластинок, а з дерев'яних брусків. Грають на них за допомогою двох дерев'яних паличок. Діапазон ксилофона – від до першої до четвертої до октави. Звук сухий, клацали, дзвінкий. Звичайно, в наші дні він нікого не лякає. Дуже ефектно звучать на ксилофоні швидкі скерцозність п'єси, які нерідко виконують ксілофоністи в супроводі рояля.

Страницы: 1 2

Цікаве про педагогіку і навчання:

Методика розвитку понять
Причини неміцного засвоєння учнями навчального матеріалу полягають у тім, що їхні знання залишаються на стадії сприйняття і уявлення. Поняття, утворені на одному уроці або в одній темі, надалі не роз ...

Підвищення ціннісного ставлення майбутніх педагогів до фізичної культури під впливом формуючого експерименту
Оцінка результатів формуючого експерименту може бути більш-менш достовірною лише за умов вихідної рівності груп, що залучені до експерименту. З такою метою перед початком формуючого експерименту було ...

Сімейне виховання

Сімейне виховання

Загальновідомо, що становлення повноцінної особистості дитини залежить насамперед від системи стосунків у сім’ї.
Музичне виховання

Музичне виховання

Найскладнішою проблемою сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення художньо-творчого розвитку учнів.

Головні теми

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.educationua.net