Організаційні основи роботи дитячого оркестру

Педагогіка » Вимоги до уроку музики » Організаційні основи роботи дитячого оркестру

Сторінка 1

Метою організації оркестру дитячих елементарних музичних інструментів в початковій школі є відкриття для молодших школярів шляху до спільної музичної діяльності, інструментальному музикування. Вся діяльність, що проводиться в оркестрі, спрямована на розвиток творчої активності, музичних здібностей учнів, інтересу й любові до музики, поглиблення їх музичних знань, формування відповідних умінь і навичок.

В процесі гри в оркестрі вирішуються наступні завдання:

- Знайомство з різновидами дитячих елементарних музичних інструментів, оволодіння прийомами гри на них;

- Формування уявлень про виразної суті елементів музичної мови та засобів музичної виразності, освоєння нотної грамоти;

- Пробудження інтересу до творчого музикування та інструментальної діяльності;

- Виховання колективізму і почуття взаємодопомоги, тактовності, товариства, дружби і відповідальності;

- Розвиток музичних здібностей учнів (почуття ритму, ладу, темпу, звуковисотного, гармонійного, поліфонічного, тембрового, динамічного слуху), творчого потенціалу, колективних навичок гри;

- Формування художнього смаку.

Основною формою навчання є урочна форма в її комбінованому варіанті. У зв'язку з цим передбачається проведення індивідуальних і групових (по окремим партіям, оркестровим групам) занять. Кількість годин на них розраховується в залежності від кількості учасників, складу інструментів дитячого оркестру та умов роботи установи освіти. По можливості групові та індивідуальні заняття доцільно проводити в той же день, коли проводиться загальна репетиція. Повинні бути передбачені уроки-концерти в кінці кожної чверті або півріччя. При необхідності можливе використання інших нетрадиційних форм позакласної діяльності (екскурсії в «країну музичних інструментів», урок-казка, урок-гра і т.д.).

Основними методами роботи є наочні, практичні та творчі. Дані методи сприяють цілісному розвитку учнів, формуванню у них практичних умінь і навичок, розширенню слухових уявлень, розвитку креативності.

Для підвищення загального творчого потенціалу оркестрантів, стимулювання їх діяльності важливим моментом є організація концертних виступів як самостійно оркестрового колективу, так і спільно з учасниками інших музичних гуртків, що функціонують в школі (вокального, хорового, танцювального).

Найважливішими умовами організації процесу елементарного музикування є:

- Наявність набору дитячих елементарних музичних інструментів і аудиторії, де можна проводити заняття;

- Систематичні заняття з учнями;

- Гарне знання вчителем технічних особливостей та індивідуальних характеристик кожного інструменту, володіння виконавськими прийомами, специфічними для кожного інструменту, методикою розучування творів, навичками аранжування музичних творів під відповідний склад;

- Поступове ускладнення творів призначених для розучування;

- Індивідуальний підхід до кожної дитини, врахування вікових особливостей, вміння допомогти, розібратися у складній ситуації.

Основу оркестру дитячих елементарних музичних інструментів складають інструменти, впроваджені в практику школи Карлом Орфом. У першу чергу, це так звані «штабшпілі»: ударні-звуковисотні інструменти, що представляють собою резонансовий ящик і ряд пластинок певної висоти з дерева або металу (ксилофони, металофон, глокеншпілі («дзвіночки»), а також скляні судини і маленькі литаври. До цим інструментам приєднуються інструменти без певної звукової висоти – «природні» інструменти («звучать жести»): хлопки, шльопанці, клацання пальцями, притупування і маленькі ударно-шумові інструменти (дерев'яні та шкіряні барабани, бубни, бубонці, трикутники, дерев'яні палички, тарілки, коробочки, тріскачки, кастаньєти, румби та інші подібні інструменти).

Страницы: 1 2

Цікаве про педагогіку і навчання:

Стан формування культури мовлення дітей у практиці дошкільної освіти
На етапі пошуково-розвідувального експерименту передбачалось здійснити: аналіз планів навчально-виховної роботи щодо вивчення стану планування вихователями дошкільних закладів культури мовлення і зок ...

Експериментальні дослідження І.О. Соколянського з проблем навчання глухих і сліпоглухих дітей
У 20 – 30 рр. ХХ ст. відомою стала методика «ланцюгових сполучно-рухових реакцій», запропонована та випробувана на практиці І.О. Соколянським для навчання глухих дітей. Ця методика дозволяла навчити ...

Сімейне виховання

Сімейне виховання

Загальновідомо, що становлення повноцінної особистості дитини залежить насамперед від системи стосунків у сім’ї.
Музичне виховання

Музичне виховання

Найскладнішою проблемою сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення художньо-творчого розвитку учнів.

Головні теми

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.educationua.net