Філософія утворення ісламу

Педагогіка » Ісламська традиція виховання » Філософія утворення ісламу

Сторінка 1

На думку ісламських педагогів, три важливі елементи є складеними інгредієнтами формування філософії ісламської освіти - а саме, що вчиться, знання і способи викладання.

Учень є за своєю природою людиною, і, отже, є дуальність тіла і духу. Його духовні складові відомі як рух (душа), акль (розум або інтелект), кальб (емоції), або нафс (эго) залежно від виконуваних функцій. Акль (мислення), унікальна здатність людських істот, прославляє їх над іншими Божественними створеннями.

Душа може піднестися до вершин праведності і добра, але також може опуститися в низини пекла. Тіло людини виконує певні функції відповідно до діяльності органів сприйняття. Саме природа учня і його здатність отримувати знання і є предметом вивчення психології. Загальноприйнято вважати, що більшою мірою допитливість і сприйнятливість учень проявляє в ранньому віці. Потенційний учень має фізіологічні потреби в їді, діяльності і статевих стосунках; соціальні потреби в прихильності, любові і певному положенні в соціальній групі; і, нарешті, духовні потреби в чомусь більшому, ніж те, що знаходиться в межах його эго, тобто в потребі досягти Бога.

Іслам твердо упевнений в можливості пізнання Істини і Дійсності. У філософській традиції Ісламу, як свідчить історія, на цю тему майже не велося дебатів, на відміну від західної філософської традиції, де ця можливість постійно оспорюється, зачинаючи з часів грецької філософії і поглядів Платона. Ми знаємо, що людина наділена душею і органами сприйняття і створена аллахом, щоб отримувати знання. Згідно Аль-аттасу, ільм (знання) - це відвідини маной (сенсом) істоти, що має душу, або досягнення цієї істоти знання.

Отже, душа не лише не пасивна, навпаки, вона теж здатна проявляти активність. По волі аллаха душа може досягти вахи (одкровення) і інтуїції. П'ять відчуттів сприйняття - це вікна розуму, призначені для отримання емпіричного і раціонального знання.

У Ісламському світогляді існує певна ієрархічна структура пізнання. Оскільки природа людини дуальна, існує і дві категорії пізнання, фард айн і фард кифайя. Ці дві категорії відрізняються ступенем упевненості в знанні і способом його отримання. Знання фард айн чітко визначене і обов'язково для кожного мусульманина. Воно включає знання стовпів релігії, основ віри і Шаріату. Отримання знання фард кифайя обов'язково для існування в суспільстві. Кожна країна зацікавлена в освічених і кваліфікованих кадрах, фахівцях в інтелектуальних або придбаних науках, необхідних для виживання суспільства, таких як медицина, математика, природні, прикладні і соціальні науки. Отже, Іслам забезпечує кожній людині прихильність до своєї віри і в той же час можливість відкривати для себе нові горизонти. Щоб описати стосунки розуму і віри, можна привести аналогію паперового змія, де віра - нитка, а розум - власне паперовий змій. Між розумом і вірою завжди існує напруга, як існує напруга між ниткою і змієм; якщо по деяких причинах нитка порветься, змій відлетить в невідомому напрямі. Подібно до цього, якщо розум не грунтується на вірі, він мандруватиме, не знаючи кордонів. (Цим порівнянням я зобов'язаний докторові Йедулла Казмі з відділу освіти).

Як свідчить світогляд на основі "таухида" (єдинобожності), знання цілісне або інтегроване, його не можна розділити на релігійну і світську сферу. І фард айн, і фард кифайя мають на меті зміцнення віри, перше за допомогою глибокого вивчення слів аллаха в Священному Корані, а друге - за допомогою ретельного, систематичного вивчення життя людини і природи. Пізнання нерозривно пов'язане з дією людини, його духовністю і етикою [9, 58].

Природа пізнання, що є суттю освітнього процесу, представляє основний інтерес учбової програми, і це бачення людини і знання є корінною позицією Ісламської освіти. Освіта (тадиб, деякі віддають перевагу слову тарбийа), це адаб, що розвивається в особі. ("Концепція освіти в Ісламі"). Адаб (освіта) відноситься до дисципліни тіла, розуму і духу. Він наділяє того, хто їм володіє, знанням правильних місць і дій (хикмах) в схемі Творця і знанням, як добродійно поводитися (адль).

Страницы: 1 2

Цікаве про педагогіку і навчання:

Години спілкування з класним керівником
Година колективу. Розв’язуються актуальні проблеми життя загальношкільного і класного колективів, самоврядування, виконання спільних доручень. Підлягають обговоренню кожен учень, його роль і відносин ...

Кінематика поступального руху
І. Мета 1) навчальна: формувати наукові знання студентів про механічний рух матеріальної точки та кінематичний його опис; розуміння понять кінематики поступального руху; 2) розвивальна: формувати в с ...

Сімейне виховання

Сімейне виховання

Загальновідомо, що становлення повноцінної особистості дитини залежить насамперед від системи стосунків у сім’ї.
Музичне виховання

Музичне виховання

Найскладнішою проблемою сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення художньо-творчого розвитку учнів.

Головні теми

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.educationua.net